Nog even geduld..

Ik was dus met vriendlief samen Jaxon aan het uitlaten op zondag de 21e april. Het was een beetje wisselvallige dag ook weer, net als ik de dag ervoor in Scheveningen gehad had, maar de buien waren iets minder talrijk.. en de zon scheen feller als ie scheen.. en dat dééd ie, toen wij op wandel waren! We deden een rondje kinderboerderij en waren in het Bijenpark uitgekomen ondertussen..

Dat deed z’n naam eer aan… we zagen er voortdurend rond de bloesemrijke meidoornstruiken zoemen..

Op weg naar de kinderboerderij zelf, zag ik nog een paar meisjes, die een soort speurtocht naar bijen deden (denk door de kinderboerderij geïnitieerd).. ze hadden op een blaadje fotootjes van diverse soorten staan en trachtten bij een paardenbloem waar een beestje op zat te beslissen welke het precies wás. Ik kon ze uit de droom helpen.. het was geen bij, maar een wespenvlieg. 😉

.

Bij de ingang van de kinderboerderij lag een poes lekker in het zonnetje op een beschilderde dakpan die daar tegen een boom stond hehe.. we gingen eens binnen kijken.. langs de geiten in de ronde kraal onder het rieten afdak, en voorál in de grote stal ook, want daar staan de jonge dieren die pasgeboren zijn vaak. Er bleek een kalfje te zijn geboren en de nodige geitjes.. waarvan één heel kleintje nog.. schattig..

Buiten stond de rest van de geiten..

Ze hadden gezelschap van een stel krombek-eenden. De kippen vermaakten zich op een oude tractor..

Nog even gekeken bij de pauwen..

.. maar meneer wilde natuurlijk niet meewerken en even die staart omhoog zetten. Aaach.. zo was ie ook mooi hè.. met dat schattige kroontje hehe..

Jaxon vindt de konijntjes altijd het interessantst, maar zo gauw er wordt bewogen in die kooitjes is ie alweer weg hehe. Ik vind de klompenkast ook altijd een fotootje waard..

Genoeg gezien hier.. langs de mooie mozaïekbank terug naar het poortje..

(de kinderboerderij bestaat al sinds 1970!)

Verder over de mooie groene paadjes rondom, waaronder het beukenpad, dat er in de late herfst wat mij betreft het mooiste uitziet hehe.. vlammend roestbruin.. nu is het simpel groen..

Hierna kijk je dan over de sloot rondom de kinderboerderij naar de buitenweide waar de schapen o.a. staan.. en dus dat ooievaarswiel.. het leek leeg..

Ik zag één ooievaar beneden in het gras rondlopen.. zoekend naar wormpjes in de grond. Maar misschien had ie net ook wel gewerkt?? Ik moest heel erg inzoomen , maar zag toch duidelijk een nijlgans met een heleboel kleintjes daar achter zitten.. 😉

Toen ik een stukje verder gelopen was, zag ik ineens toch ook een koppie boven het nest uitsteken.. mama zat duidelijk nog te broeden.. we waren te vroeg!

Nog even geduld dus.. maar zeer waarschijnlijk ga ik het dan dit jaar, net als het vorige, weer missen dat er jonkies in het nest zitten.. er komt namelijk een vakantie aan..! 😉

Nou ja.. we begonnen aan de wandeling terug.. waarbij ik nog deze tussenvorm van witte en grauwe ganzen zag (iemand een scheve schaats gereden..? 😉 ).. en mooie bijzondere bloemetjes bij een boom, waarvan ik dénk dat het vogelmelk is..

Een vliegende vogel die ik met m’n ogen volgde (omdat ik zo snel niet kon zien wat het wás) en op een tak zag landen met iets eetbaars, bleek een gaai te zijn..

.. weet niet wát ie had, maar hij smikkelde het lekker op! 😉

En toen wandelden wij algauw ons eigen wijkje weer in.. niet veel later viel er een bui.. geluk gehad! 🙂

Had vandaag eigenlijk plannen om de Keukenhof te gaan bezoeken.. maar had er geen erg in gehad dat het schoolvakantie is hier in NL deze week en het leek me dan véél te druk daar.. dus ik sla maar es een jaartje over. Om die bloemenpracht te zien daar, kan ik al putten uit véle fotomapjes hè.. en dat deed ik dan ook.. om er meteen een mooie in memoriam voor mijn, op 30 april vier jaar geleden, veel te jong overleden nichtje van te maken.. ze wordt nooit vergeten..

Vanaf morgen komen er postjes over een georganiseerde tocht die ik in m’n uppie deed.. de Oranjemars in Maassluis.

.

14 gedachten over “Nog even geduld..

  1. Toch wel fijn de zonnestralen.
    De kinderen zijn weer wijzer verder gegaan.
    Ik dacht eerst dat de poes op de dakpan was geschilderd.
    Een mooie kinderboerderij, ziet er goed verzorgt uit.
    Blijft leuk om het kleine spul te zien springen en dartelen.
    Ik zie de klompjes van de jongste in de klompenkast staan, die past hij nu niet meer.
    Kijk nou, de ooievaars zijn aan het broeden.
    Een verdrietige herinnering. Hans

    Like

    1. Haha nee, die kat lag er óp.. lekker warm plekkie! 🙂

      Alle kleintjes zijn leuk hè.. ook je jongste met z’n klompjes..! 😉

      Like

  2. In zo’n kinderboerderij is er altijd veel te zien. De ooievaar was dus nog niet gekomen. Dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren.

    Like

  3. Gelukkig kon je de kinderen helpen, ze hadden anders lang kunnen zoeken

    Het is ook niet eenvoudig, bijen en zweefvliegen ed onderscheiden

    altijd leuk dat jonge nieuw leven

    Mooie herinnering aan je nichtje

    Like

    1. Ze hadden tekeningetjes van de verschillende bijen.. die wespenvlieg stond er niet bij, dat hadden ze vast al snel gezien denk ik hoor. 😉

      Altijd leuk, dat jonge spul.. ik ga alleen in de lente weleens dat hek daar door om eens rond te kijken.. voor Jaxon hoeft het meestal al niet zo hehe.

      Dank je.

      Like

  4. Ik kan geen verschillende bijen van elkaar onderscheiden. Leuk dat die kinderen dat spelenderwijs leren. Lief dat jonge spul in de kinderboerderij! En nog even geduld voor de ooievaars. Kan merken dat het schoolvakantie is: het is druk in de stad met dagjesmensen.
    Fijne vakantie gewenst!

    Like

    1. Ik ook niet hoor.. geen idee of dat bijvoorbeeld een honingbij is op m’n foto, maar een wespenvliegje herken ik wel.

      Dacht ik wel dat het druk zou zijn in mooie steden ook.. er zijn veel mensen die tegenwoordig in eigen land blijven in die korte vakanties.

      Dank je.. ben nog niet weg hoor. 🙂

      Geliked door 1 persoon

  5. leuk dat je daar gratis op de boerderij mocht. Daar is nu heel veel te zien. Prachtig zo die familie ooievaar te kunnen bekijken, die jongen zullen waarschijnlijk niet lang meer achter blijven.

    Like

    1. Oh.. naar mijn beste weten zijn de kinderbierderijen hier in NL allemaal gratis te bezoeken hoor… alleen zijn er niet zoveel waar je hond in mag.. déze dus wél. 🙂

      Wie weet zíjn die jonge ooievaartjes er al.. dit was alweer even geleden hè.. misschien loop ik er van de week nog es langs.

      Like

Reacties zijn gesloten.