Tussen de buien door..

De zondag na die Zeemansloop ging ik tussen de middag Jaxon mee uitlaten met vriendlief. Het was rond enen net effe droog, dus ervan profiteren dan hè! We liepen ons bekende rondje rondom de kinderboerderij.. voorál omdat ik weleens nieuwsgierig was of er al kleintjes te zien zouden zijn in het ooievaarsnest daar. Maar éérst er naartoe natuurlijk.. langs de manege, waar ik tussen de struiken nog wat wilde hyacintjes ontdekte. En op de lantaarnpaal zat, zoals bijna gewoonlijk hehe, een reiger. IK zag er even later nóg eentje aan komen vliegen, altijd een mooi gezicht hè..

Nu kwamen we dan weer langs het pasgebouwde wijkje.. het nadert z’n voltooiing.. de laatste huizen worden afgewerkt en men is al bezig met de bestrating in dit laatste stukje (aan de andere kant van de grote vijver in het midden is dat allemaal allang klaar, dat is al helemaal bewoond hè)..

.. toch nog best snel gegaan, nadat men eind 2020 pas echt begon met het bouwklaar maken van dat stuk grond daar..

Wat dichterbij bloeiden madeliefjes in de grasberm langs het slootje.. die bloeiden de héle tijd dat de bouw duurde wel door hehe..

We gingen het dijkje op.. op weg naar het parkje daat daar beneden ligt.. had de week ervoor gezien dat daar werkzaamheden aan de gang waren.. de paadjes werden opgefrist..

.

.

Had gedacht dat het geel asfalt was.. maar nee, dat gele was maar een onderlaagje zand.. er zal nog wel iets op gestrooid gaan worden. Het wáren schelpjes.. hopelijk komen die weer terug. We wandelden door het parkje heen..

Tussen wat fluitenkruid ontdekte ik de nodige lieveheersbeestjes..

Veel struiken bloeiden ook.. ik kiekte er lustig op los..

.

Zolang het maar niet té lang duurde natuurlijk.. anders kreeg vriendlief er eentje niet meer mee hehe.. die houdt z’n ‘kudde’ graag bijeen..

We staken de grote doorgaande weg over en wandelden het Bijenpark rondom de kinderboerderij in.. ook hier nog hyacintjes..

.. maar ook de meidoornstruiken bloeiden.. en die trokken wel wat bijtjes aan.. zoals op de subheaderfoto van dit postje, die ik hier aan dit pad maakte, te zien is! Dat maakte de naam van het parkje des te toepasselijker hè! 😉

In het tweede en laatste postje over dit mooie lentewandelingetje brengen we een bezoekje aan de kinderboerderij..!

.

22 gedachten over “Tussen de buien door..

  1. Hoi Mizzke!
    De madeliefjes hebben het allemaal goed doorstaan en blijven fier overeind!
    Mooie lentewandeling!
    Groetjes!

    Like

  2. Een reiger vliegt met zijn kop ingetrokken en een ooievaar juist niet, zo herken ik ze tijdens het vliegen.
    Het park is wel prettig wandelen tussen het groen.
    De lente wordt steeds mooier. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl

    Like

    1. Het grappige is, dat dit parkje pal naast een drukke autoweg ligt.. als je daar loopt is het lang zo rustig niet als het op de foto’s lijkt.. je hoort constant verkeer zoemen.

      Like

  3. Zouden die reigers nieuwe camera’s zijn om het verkeer in de gaten te houden?
    Dat nieuwe wijkje is dus echt uit de grond gestampt.
    Wat is alles al heerlijk groen hè?
    Je kan de komende dagen je hart ophalen wat het weer betreft.

    Like

    1. Wie weet?.. moeten ze ze nog wel leren praten denk ik. 😆

      Flink gestampt ja.. maar het ziet er wel goed uit hoor.

      Like

  4. Overal zie je weer bloei in de tuinen, langs de wegen, kortom volop lente. Ik wens je een fijne maandag toe.

    Like

    1. Gelukkig komt dat elk jaar nog steeds weer op gang, ondanks alles.. laten we maar hopen dat dat zo blijft..! 😉

      Like

  5. Leuk, die reiger op de uitkijk. Wijkje -> ‘k hoop dat ze daar lang en gelukkig mogen leven, zonder bouwperikelen. Echt een lentewandeling, MizzD! Lie(f)s.

    Like

  6. Wat een heerlijke groene wandeling! Ik geniet mee van alles wat groeit en bloeit! Wat zijn die meidoornbloemetjes leuk! Ik had ooit een meidoorn in mijn voortuin, een rode.

    Like

  7. alles is op heel korte tijd weer groen geworden en dat maakt het park een heel stuk mooier vind ik.

    Like

    1. Ja, het is de tijd voor mooie groene wandelingen nu hè.. zélfs als de zon niet zo uitbundig schijnt als ie toen (en nu) deed!

      Like

Reacties zijn gesloten.