Twijfel, twijfel..

Op wandel in de omgeving van Roosendaal, m’n zussie Ardnas, m’n nichtje en ik, waar we de Kees Knappers-bostocht deden. We waren op een bekend weggetje uitgekomen, maar de vrolijke koeien die we in februari hier hadden zien springen in de wei lagen nu in de verte te maffen..

.. al die paardenbloemen maakten de weide nu wél een beetje vrolijk! 🙂
Het ging deze keer ook niet meteen óm de weide terug het bos in.. en naar die mooie ven die we daar vorige keer zagen. Het ging verder rechtdoor en toen linksaf.. met uitzicht over akkers..

.

Van lieverlee kwamen we meer boerderijen en villa’s tegen.. en mooie struiken langs de kant van de weg. Ook een hulststruik met besjes.. ik vond het daar het seizoen niet voor, beetje té kersterig, dus ik kiekte die niet hehe.. zussie wél..

Ineens ging nichtje op de grond zitten.. huh? moe? neee.. steentje in haar schoen..

Na nog een laatste landbouwbedrijf..

.. ging het dan eindelijk toch weer een stukje bos in. Daar vielen als eerste de prachtig bloeiende judaspenningen op.. paarse en witte. Ze werden ook veelvuldig bezocht door allerlei vlinders, vooral citroentjes, maar ook koolwitjes. Die fladderaars bleven niet zo lang zitten als dat zandoogje eerder.. dus het lukte me niet goed ze vast te leggen.. eentje op een paardenbloem, maar echt geweldig was die foto niet..

Lekker in het bos.. dat hoort er bij een bostocht toch echt wel bij hè haha..

En het werd nog mooier.. want we kregen zelfs een stukje van de Rucphense heide te zien. Helaas bloeit de heide nog niet natuurlijk, dat zal pas in augustus of zo zijn, maar ik vind een heidelandschap eigenlijk het jaarrond wel mooi..

Het zou nu zo langzamerhand op de rust af moeten gaan.. die was niet in het bos.. maar bij een boerderij. Dus moesten we eerst het bos uit en toen we weer in landelijk gebied uitkwamen..

.. zagen we de wandelaars voor ons uit al op een boerderij daar afgaan.. dus dat zou de rust dan wel zijn zeker. Grappig was, dat, net als iemand vorig jaar bij een wandeltocht in Dordt, een medewandelaar ons nú ook weer erg aan m’n ouwe pa deed denken.. zelfde grootte, zelfde kleur jas, ook een tas voorlangs z’n borst en een petje op.. hij had het kunnen zijn hoor, maar helaas hè.. pa is nu alweer een paar jaartjes niet meer onder ons..

De rust was inderdaad daar, op de binnenplaats van die grote boerderij daar. Op het paadje ernaartoe liepen een paar kippen hard voor ons weg hehe. De koffie en thee waren, net als het krenten- of suikerbrood erbij, inbegrepen bij het inschrijfgeld.. dat vond ik echt wel sjiek.. maak je niet veel meer mee! Zo wordt je wandeltocht toch net weer wat goedkoper hè! We gingen lekker even zitten aan één van de terrastafels..

.. maar omdat we aan het begin effe verkeerd gelopen waren, wilden we toch ook weer niet té veel tijd verliezen aan de rust, dus na een kwartiertje stapten we alweer op. Toen zag ik pas dat minibiebje tegenover de boerderij bij de overburen..

.. best grappig zo, met die boekruggen erop geschilderd! We sloegen linksaf om de weg daar verder af te lopen.. er stonden mooie bloesembomen aan..

.

Toen we daar aan het einde van bij een wat grotere asfaltweg uitkwamen en de straatnamenbordjes zagen, vreesden we dat we wéér verkeerd gelopen waren..! Want volgens onze routebeschrijving hadden we de Zeepestraat uit moeten lopen, maar dit was de Roosendaalsebaan geweest..! Voor dit huis met dat leuke hondenbeeldje werd er effe flink getwijfeld..

Twijfeldetwijfel dus.. maar nichtje wees op het plattegrondje aan dat de gele lijn écht deze kant opging.. en een klein stukje verderop naar rechts.. en we zágen daar die kant op ook een weg lopen, dus we zouden tóch goed moeten zitten.. het leek erop dat ze de straatnamen een beetje door elkaar gegooid hadden! Een straatnaam even verderop was daardoor nog grappiger dan ie al was hahaha..

.. je zou je de krampen lopen hè als je steeds verkeerd gaat.. en weer terug hahaha!
We bleken nu weer Roosendaal terug in te gaan..

.. grelfie natuurlijk! we hadden die alleen nog maar van Rucphen nietwaar? 😉 M’n nichtje, die onder het wandelen door ook nog Pokémon jaagt én een beetje aan geocaching doet, had ontdekt dat er hier in de buurt van dat plaatsnamenbord zo’n geocache moest zijn.. ze had ‘m zo gevonden.. en ja, dan moet je daar effe je naam en datum op schrijven hè, als ‘jager’ hahaha..

We schampten de bebouwde kom van de stad.. met mooie tuinen hier bij de huizen. En zelfs in kleine groenperkjes stonden bloemetjes te bloeien.. in de eerste zussies en mijn lievelingsbloemen bij elkaar..

.. tulpjes en narcissen! 😉

In de laatste tuin stond een mooie rode azalea naast een witte bruidsbloemstruik (deutzia).. toen ik later op de pc de foto’s downloadde, zag ik dat ik er zonder het te weten nog een bonusje op had staan..

.. een dagpauwoog..! In het echt daar helemaal niet eens gezíén..! 🙂

Het was maar een klein stukje ‘stad’.. het ging algauw het bos weer in..

We hadden het idee, mede doordat het al wat later werd, dat we zo onderhand wel weer naar de startlocatie terug aan het lopen moesten zijn. Maar dat viel wel wat tegen hoor.. we moesten nog een aardig stukje. Genoeg om nóg een postje over te maken..! 😉

Fijn weekend!

.

22 gedachten over “Twijfel, twijfel..

  1. Hoi Mizzke!
    Het was een mooie, afwisselende wandeling en ook papa D liep eventjes mee. Zoiets doet wel raar zeker?
    Jullie werden verwend bij de rust en dan nog eens all-in!
    Groetjes!

    Like

    1. Nee, dat doet niet raar hoor.. je wéét natuurlijk gewoon dat ie het niet is.. is eigenlijk gewoon alleen maar leuk zo iemand te zien, net zo’n type. Doet je weer even terugdenken.. mooi toch?

      Vond het wel eens een verademing, niet overal je portemonnee voor te hoeven trekken.. alles werd de laatste tijd óók bij de wandeltochten alleen maar duurder.. leuk dat zó’n club het nog zó kan doen.

      Like

  2. Altijd leuk om zo’n minibib aan te treffen. Hier in de buurt staat er ene die uit afgedankte frigo’s en diepvriezers vervaardigd is.
    Mooi die blauwe lucht en die bloesems. Men is direct in lentestemming.

    Like

    1. Je ziet ze in allerlei zelfgebouwde kastjes.. het moeilijkste lijkt me om ze te beschermen tegen de regen.

      Het was dat weekend uitzonderlijk mooi weer.. de aprilse grillen hebben het sindsdien overgenomen helaas.

      Geliked door 1 persoon

  3. Klopt het dat je veel meer wandeltochten loopt dit jaar?

    Weer een prachtige tocht deden jullie maar als je geen echte routebeschrijving hebt lijkt me dat toch niet zo erg fijn.

    Like

    1. Neueu.. in het begin van het jaar zijn het er altijd meer dan later.. in de zomer zijn er niet zoveel en in het najaar zijn we nogal eens weg de weekends.. vandaar.

      Ik ben er ook geen fan van.. maar zo met z’n drieën gaat het wel.. nichtje heeft vaak de gps van haar phone er ook bij aan, alle extra info is meegenomen hè.

      Like

  4. Jullie hadden lekker weer, maar dat had denk ik heel Nederland wel. Mooi gebeid zo rond en in Roosendaal. Dat zie je amper als je er over de snelweg langs vliegt.
    Als de heide al in bloei had gestaan was het echt goed mis. Dan had ik nu zitten schreeuwen boven mijn toetsenbord 😆

    Ik ken ook iemand die pokemon speelt en er zelfs de trein voor pakt en zo.

    Like

    1. Inderdaad, het was echt een goed weekend toen.. daarna is het weer veel frisser geworden. Ik snapte m’n zussie ook niet in haar winterjas, maar die was vergeten op internet te kijken wat voor weer het werd die dag hahahahaa!

      Hehe.. was niet goed geweest hè, een bloeiende hei.. maar al die vlindertjes overal, dát vond ik wel een goed teken. 😉

      Ja, ze doen er ook wel speciaal wandelingen voor.. maar als we zo met z’n allen gaan wandelen houdt ze de boel ook in de gaten.. leuk toch? ieder z’n ding. 🙂

      Like

  5. dat is een hele meevaller dat alles bij de rust was inbegrepen bij de wandeling. Ook een fijne locatie voor een rustplaats. Het begint er ook veel prachtiger uit te zien met meer kleur en het groen dat begint.

    Like

    1. En het wás al niet zo’n dure wandeltocht.. én er was na afloop weer soep ook..! Die club heeft blijkbaar geld genoeg..! 😉

      Een leuke rustplaats ja.. al vraag ik me af wat ze gedaan zouden hebben als het slechter weer was geweest.. ik vermoed dat er dan wel een grote schuur of stal of zo open was gezet. Zo buiten was wél leuker.. maar mooi weer is áltijd leuker..! 🙂

      Like

      1. nochtans ben ik vroeger ook heel wat tochten in Nederland gaan doen en dat was ook dikwijls samen met een wandelclub en daar was altijd alles inbegrepen bij de rust. Vroeger ging dat allemaal net zoals bij die club.

        Like

        1. Alles verandert.. vroeger had je dat inderdaad meer.. dat alles inbegrepen was. Maar láng niet altijd hoor.. van die kleine wandeltochtjes zoals ik doe in ieder geval niet.. als het samen met hardloopwedstrijden of als het door een grote organisator uitgeschreven was wél, maar dan was het sowiesó een stuk duurder vaak.. dan verwáchtte je ook gewoon dat er dingen bij inbegrepen waren. Al moest je voor je koffie dan óók meestal nog gewoon zelf betalen.

          Like

    1. Nee, denk dat die een beetje ‘uit’ zijn.. zo gaat dat.. de kwekerijen gooien dan weer eens een ander (sneeuw-)balletje op en de kopers lopen er braaf achteraan. Terwijl die sneeuwbal-viburnums juist altijd erg mooi bloeien.
      Ik was echt verrast door dat vlindertje daar ja!

      Geliked door 1 persoon

  6. De akkers laten het prille begin van het gezaaide goed zien.Een steentje in de schoen, loopt niet fijn.Wat een mooie afwisselende wandeling, van weiland tot bos en heide.Toch wel een genot de bloeiende bomen en struiken. Hans

    Like

    1. Dat was inderdaad ook een verschil met twee maanden ervoor.. tóén was er op die akkers nog geen groen te zien.. eerder nattigheid! 😉

      Zowel zussie als nichtje hebben die tocht blaren gelopen.. door verkeerde sokken en -dus- steentjes in de schoenen. Ik had wél zere voeten, maar had geen blaren gelukkig.

      Lekker afwisselend hè.. best een mooie tocht!

      Like

  7. Lekker, asperges, ik maak ze heel zelden zelf. Mmmm. Mooie route door bos en hei. En viburnum is een favoriet van mij! Krampenloop, grappig! 😂

    Like

    1. Nee, ik ook niet.., maar ik vind ze ook lekker dus.. anderen kunnen dat veel beter bereiden dan ik hehe.

      Viburnum heb je in héél veel soorten.. heb zelf een groenblijvende in de tuin, die bloeit roze.

      Had die Krampenloop al eens eerder op de foto gezet.. maar hij blijft leuk hehe.

      Geliked door 1 persoon

  8. Nee, de pijl naar de asperges volg ik niet 😉

    De heide en dat bos daar, daar zou ik wel willen wandelen, het ziet er prachtig uit zelfs zonder heide

    Grappig, Krampenloop

    Like

    1. Hou je daar niet van?.. lekker met ham en hardgekookt ei met Hollandaise saus? Ik vind dat heel lekker, maar heb het nog nóóit zelf asperges klaargemaakt.. laat dat liever een restaurantkok doen. 😉

      Een heidelandschap.. die kleuren, dat bruin en vaak van die witte berkenstammetjes erbij.. het hele jaar mooi..!

      Like

Reacties zijn gesloten.