Toch even eruit..

Op zondagen lopen vriendlief en ik nog wel een beetje met onze ziel onder ons arm.. zo’n rare dag, die altijd in het teken stond van gezellig samen de hond uitlaten, maar zich nu dus eindeloos uitstrekt zonder doel. We zijn begonnen sámen dan maar te gaan wandelen.. maar dat was met dat wisselvallige weer ook niet altijd even leuk. Sóms hadden we geluk, sóms ook helemaal niet, zoals zondag de 16e juni.. toen we, na op WeerOnline gezien te hebben dat het daar wel even droog bleef, weer es naar het leuke vestingplaatsje Willemstad reden. Nouuu.. WeerOnline zit er ook weleens naast hè.. dat bleek al onderweg erheen, toen het met bakken uit de hemel begon te vallen.. en op het parkeerterrein net vóór de vestingtoegang hebben we ook nog wel even zitten wachten in de auto hoor..

We zagen de bui wegdrijven richting het water, da’s het Hollands Diep.. en gingen meteen maar eens op stap..

(daar gaat de bui.. richting het Hollands Diep)
Tussen het kleine vuurtorentje bij de garage van de reddingsboten en de vestinggracht door, naar de toegang bij de haven..

.

Het was alweer even geleden dat we hier waren.. er was een nieuw winkeltje pal naast het oude Arsenaal bij gekomen, Jules geheten, waar onder andere streekproducten en ijs verkocht werd..

In de binnenhaven lag weer zo’n asociaal groot wit jacht in de weg te liggen.. dát was dus nog niks veranderd. Zó zonde dat dat toegelaten wordt. Er lagen gelukkig ook nog wat bescheidener exemplaren..

We liepen in de richting van D’oranjemolen.. in één van de restaurantjes daar was duidelijk een groepje fietsers neergestreken.. hun fietstassen waren op slecht weer berekend, slimme mensen hehe..

Net voorbij de molen gingen we de groene vestingwal op.. is niet alleen fijn met een hond hoor, zo wandelen in het groen onder een inmiddels stralend zonnetje (al zagen we er véle mensen wel hun hond uitlaten.. 😉 )..

(terugblikje op de molen vanaf de wal)

We wandelden de hele wal zowat rond..

.. langs de diverse bolwerken.. met of zonder kruithuizen 😉 ..

.

.. genoten van de uitzichten.. op het stadje en op het mooie Mauritshuis..

.

Maar hadden we gedacht, dat die wolkbreuk bij aankomst in Willemstad maar het enige foutje van WeerOnline geweest was, kwamen we bedrogen uit: want het begon alwéér te vallen.. en niet zo’n beetje! Gelukkig voor ons werden er aan die wal door de Duitse bezetters in WO II nog de nodige bunkers neergezet.. in de restanten daarvan konden we nu mooi even schuilen..

Het waren allemaal maar buien hoor.. dus we konden na een minuut of tien wel weer door wandelen..

.. langs nog meer bunkerrestanten..

Bij bolwerk Gelderland gingen we naar rechts het plaatsje zelf ook nog even in en door..

.. langs het oude stadhuisje.. en de Koepelkerk..

.. om te ontdekken dat er aan de Hoofdstraat nóg een filiaal van dat nieuwe winkeltje was gekomen.. hier verkocht men naast ijs ook friet. Vriendlief vroeg ‘ijsje’?’.. nouuu, dat laat ik me geen twee keer vragen natuurlijk hehe! Ze hadden allemaal leuke smaken en we kozen allebei een bolletje bokkenpootjes-ijs en Zeeuwse bolus-ijs.. héél erg lekker! Vond alleen de grootte van het hoorntje tegenvallen.. het voorbeeld buiten was véél groter hehe..

Terwijl we ons ijsje lekker op liepen te likken, kwam er alwéér een donkere lucht aan in de verte.. dus we draalden niet en begonnen maar weer naar de auto terug te wandelen..

..die haalden we net op tijd om droog de thuisreis te kunnen aanvaarden. Kort maar krachtig bezoekje aan Willemstad werd het.. maar we waren er toch even uit geweest hè. 😉

Het was wat met dat wisselvallige weer hè.. het was dan ook puur geluk dat het de woensdag hierna, de 19e juni, toen ik met Noortje afgesproken had samen naar de dierentuin te gaan, net een fantastisch mooie zonnige dag was..! Daar heb ik dan ook veel meer foto’s gemaakt.. maar dat was dan ook een hele mooie lange dag! Jullie gaan het zien hier, de komende dagen. 😉

Vandaag had ik dan alweer m’n 18e georganiseerde tocht willen gaan wandelen.. in m’n uppie.. de rest kon helaas niet. Maar ik uiteindelijk ook niet.. want ik kwam er onderweg pas achter dat de A4 richting Den Haag al vóór de Beneluxtunnel afgesloten was.. en dan had ik zó’n eind om moeten rijden (binnendoor weet ik helaas de weg niet zo goed) naar Maassluis, waar de tocht was, dat ik het niet meer zag zitten.. daarvoor werd het later op de ochtend al te warm. Dus volgende week maar weer!
Fijn weekend allemaal!

.

29 gedachten over “Toch even eruit..

  1. Hoi Mizzke!
    Het blijft raar hé om dan plots zonder hond te wandelen.
    Het weer is moeilijk te voorspellen. Het verandert constant. Gelukkig duurden de buien niet te lang.
    Ja, en dat ijsje mag niet ontbreken hé! 😄
    Groetjes!

    Like

    1. Ja, dat blíjft raar.. je mist gewoon wat en je weet ook wát, maar je kunt er dus maar weinig aan doen.. lastig! 😦

      Na een veel te warme week wordt het weer alwéér van dat.. wisselvallig.. jammer.

      Like

  2. Het is begrijpelijk dat het niet meevalt om samen te wandelen.
    De fietsers hebben vast ook ervaring met het Hollandse weer.
    Heeft een oude bunker toch nog een functie.
    Wat leuk dat je met Noortje naar de dierentuin bent gegaan. Hans

    Like

  3. Ik had Willemstad altijd nogeens op mijn to do list staan maar ik vrees dat dat er niet meer inzit. Of ik zou met mijn schoonzusje eens een paar dagen een hotelarrangement in de buurt moeten boeken.

    Jammer dat je niet kon gaan wandelen doordat er een wegafsluiting was.

    Like

    1. Met het openbaar vervoer is het nauwelijks te doen nee.. met de auto vanaf hier deze zomer ook nauwelijks, want de Heinenoordtunnel gaat weer es een paar weken dicht..! Maar een hotel in de buurt? dan moet je nog wel meer dingen hebben om te gaan bekijken, want Willemstad heb je in een ochtendje of middagje wel gezien hoor.. zo groot is het niet.

      Was balen ja.. want ik was dus al onderweg en wist er niks van. Misschien doe ik nu morgen wel een tocht.. óf vriendlief en ik gaan gewoon weer samen ergens een mooie wandeling maken. 🙂

      Like

    1. Proberen we ook wel hoor.. om te blijven wandelen. Is sowieso gezellig.. en goed voor je hè!

      Ik zou zéker m’n best wel doen om het op te krijgen hoor hahahaaa!

      Like

  4. Gelukkig dat het maar vrij korte buien waren, maar ook daar kan je zeiknat van worden.
    Het was uiteindelijk toch wel de moeite waard hè?
    Wie had ooit gedacht, noch eens in een Duitse bunker te schuilen.

    Like

    1. Ja het waren echt flinke buitjes.. er viel het één en ander… en daar blijf je dan niet droog bij! Maar het was weer een lekker wandelingetje ja.. we vinden Willemstad altijd mooi.

      Blij met een Duitse bunker.. ja wie had dát gedacht hè hahahaaa!

      Like

  5. Toch een mooi stukje gelopen! Tja dat weer……Lekkere smaken ijs lijkt mij! Veel plezier in Maasluis en omgeving

    Like

    1. Een goed uur wandelen was het.. best wel wat ja, maar meestal wandelden we er wel wat langer. 😉

      Is er een smaak van ijs die niét lekker is dan? ( ik vind alleen aardbei niet lekker.. maar dat lust ik van niks, iets met aardbeiensmaak.. smaakt nooit echt als aardbeien.. die ik dan weer wél lust! 🙂 )

      Maassluis ging niet door.. kon niet door de Beneluxtunnel en had geen zin helemaal terug te rijden om over de Van Brienenoordbrug te gaan. Vriendlief zei gelijk dat ik het pontje bij Rozenburg had kunnen nemen, maar dat soort dingen weet ik dan weer niet hehe.

      Geliked door 1 persoon

          1. Ja, hoorde het al van vriendlief die even een stukje was gaan toeren op z’n motor, dat het overal al behoorlijk vast staat door die afsluiting.

            Geliked door 1 persoon

    1. Het zal wel gaan wennen, maar nu nog effe niet. We moeten sowieso een beetje op onze conditie letten.. en we vinden het ook gezellig eens iets sámen te doen.. we hebben allebei onze eigen hobby’s ook altijd gehouden en je moet natuurlijk niet langs elkaar heen gaan leven. 😉

      ’t Was heel lekker.. allebei!

      Geliked door 1 persoon

  6. Als die gewoonte van die zondagse wandeling er is met de hond dan lijkt me het wel goed om toch blijven te wandelen nu. Maar ikzelf zou het er wel heel moeilijk mee hebben want wij wandelen ook iedere zondag met Kira als het kan. Die weer app is meestal wel betrouwbaar maar soms kan die er naast zitten hebben we ook al gemerkt. Wel heel aparte namen voor die ijs bollen vind ik:-)

    Like

    1. Ja, we willen dat wel blijven doen.. en nu de zomer eraan komt zal het wel makkelijker zijn.

      Wisselvallig weer is natuurlijk lastig precies te voorspellen.. maar ik had ook op Buienradar gekeken en alle zware buienwolken leken vér langs te gaan.. niet dus!

      Bokkenpootjes zijn die koekjes hè, die heb ik in BE ook weleens gekocht dus die moeten jullie kennen. Zeeuwse bolussen zijn een soort kaneelbroodjes.

      Like

Plaats een reactie