.. en tóch een beetje hetzelfde..!

Was met de zussies en m’n nichtje weer op wandel hè, de Graafstroomtocht vanuit Oud-Alblas ( de Graafstroom is een watertje bij dat dorp).. georganiseerd door de plaatselijke wsv. ‘Nooit Gedacht’.
We waren op weg naar de eigenwagenrust van die vereniging.. en net als vorig jaar waren de dranken weer gratis.. netjes! Zussie Ardnas trakteerde er een lekkere suikerwafel bij..

(en nichtje gooide haar schoenen meteen even leeg geloof ik hehe)
We waren bovendien ook mooi op tijd voor de regenbui die we al van verre aan hadden zien komen, maar die was minder erg dan ie eruit gezien had hoor. Dus toen de koffie op was, gingen we alweer door, terwijl het nog lichtjes uitregende.. ruig van ons hehe, maar de straatnaam was er dan ook naar hahaha! Het ging meteen onder de Brug over de Noord door.. een stukje Alblasserdam in waar ik nog nooit geweest was..

(zussie Ardnas moest uitkijken voor aanvallende ‘birds’ hahaha net die film)

Ik zag heel veel leuke dingetjes om te kieken.. niet alleen een soort van jasmijn (die wel érg zwaar rook.. volgens mij is dat een kamerjasmijn, die heb ik ook weleens gehad en die was binnen niet te harden..! 😉 ), maar ook een leuke windvaan en een soort van uithangbordje in de vorm van een hond..

.

En bloemetjes.. érg veel bloemetjes.. kon er wel blíjven kieken! mooi hoor.. de tijd van het jaar hè..

En bij nog een paar laatste fraaie..

.. merkte ik pas, dat ik hier op bekend terrein aan het wandelen was! Met links de rivier de Alblas.. hier wandel ik bijna elk jaar tijdens de Kersttocht, die weer door een andere wandelvereniging, wsv. RWV vanuit Alblasserdam, georganiseerd wordt! Ondanks dat ik hier dus al veel vaker was, zag ik nog genoeg te fotograferen natuurlijk, net als zussie Ardnas.. vandaar dat wij ietsje achterbleven op die andere twee, wat op deze grelfie van nichtje goed te zien is hehe..

Het is dan ook een prachtig stukje.. met zicht op de Oude Toren aan de overkant (is het enige dat overgebleven is van een oud kerkje)..

.. en dichterbij dus die rivier.. en het roestige bootje op de kant, dat in de winter (als die Kersttocht is) er láng zo mooi niet uitziet als nú, met die bloeiende hortensia’s erin..

Hortensia’s groeiden hier overál overvloedig..

.. en we zagen ook weer zo’n gedicht langs het water staan..

Ondertussen waren we de startlocatie van die Kersttocht (op een sportterrein) al voorbij gewandeld.. en nu kwamen we dan langs de naamgever van déze tocht te wandelen.. de Graafstroom, wat eigenlijk geen natuurlijke rivier is, maar, wat de naam al doet vermoeden, een gegraven kanaal van zo’n 6km, die tussen de dorpen Bleskensgraaf en Oud-Alblas in de rivier de Alblas overgaat. Wat meer landelijk hier, met in de verte zelfs een mooie molen.. de Kooiwijkse molen is dat..

We liepen hier wel op een vrij drukke weg zonder stoep, waar de auto’s elkaar al nauwelijks konden passeren.. dus opletten geblazen hoor! Niet zo’n goed plan van de routebouwer van de tocht om de wandelaars hier zo’n eind overheen te sturen..! Maar ja, dat had ie dus wél gedaan en we keken wel uit (en dan moest er nóg een zenuwachtige chauffeuse naar ons toeteren pfff dat was echt niet nodig hoor, we liepen op de grasberm!). Ik keek vooral ook naar de mooie uitzichten en alle andere dingetjes die ik een fotootje waard vond, want móói was het er wél hehe..

.

.

.

We kwamen natuurlijk van lieverlee dichter in de buurt van Oud-Alblas.. waar de finish van onze tocht was.. en dús ook die rommelmarkt bij de kerk..

.. dat maakte die weg nog net wat drukker ook en hier was nauwelijks nog berm..

We hadden besloten om de startlocatie even te laten voor wat ie was en door te lopen naar het dorpscentrum, om ook even een rondje over die rommelmarkt te gaan doen. Kregen we nog wel even een heel klein miezerbuitje over ons heen, maar die was zo weer over..

(zag er op weg naartoe nog een leuke kever bij een huis staan)
Vorig jaar ging de route twee keer over die rommelmarkt heen, op de heen- en de terugweg.. nu dus eigenlijk niet, maar zo ver was het allemaal niet, dus keken we er toch even rond..

Het was groter dan gedacht, maar eenmaal alles gezien, werd de weg terug naar de startlocatie een beetje binnendoor aangevat. Ik kiekte nog wat laatste bloemetjes in de groenperken en tuinen in het dorp..

.. en toen was het De Beemd in, afmelden, boekjes laten stempelen en voor wie dat wilde een medaille uitkiezen.. het was dezelfde als vorig jaar, dus ik nam ‘m niet meer. Ik kiekte nog wel de achterwand van het zaaltje, dat een prachtig fotobehang had van de rivier op een mooie wintermorgen..

Nou, weer een mooie 10km-route in the pocket hè.. we zijn dit jaar aardig actief met de georganiseerde wandeltochten! Met deze erbij stond de teller al op 16 stuks.. maar zussie Henny en ik deden er ondertussen alwéér eentje, dus mijn persoonlijke teller staat al op 17. 🙂 Die laatste tocht.. die moet echter nog even wachten met de verslagen, want éérst zijn er nog wat andere dingen aan de beurt hehe.. genoeg te bloggen nog hoor! 😉

.

27 gedachten over “.. en tóch een beetje hetzelfde..!

      1. Hahaha ja die schiet weg voor je er erg in hebt hè! 😆

        Ik denk dat de hortensia’s wel raad wisten met al die regen ja.. ze staan er schitterend bij overal.

        Like

    1. Tuurljk.. en al zéker als ik daar eerst altijd in de winter liep te wandelen en nu in de zomer.. een héél verschil!

      Ik ook.. héél enge film! Ik had die vogel daar helemaal niet gezien, zag het pas thuis op m’n grote scherm hehe.

      Geliked door 1 persoon

  1. Hoi Mizzke!
    Wat een mooie wandeling met héél veel groen en bloemen! Zalig! Jammer dat het niet altijd wandelvriendelijke wegen waren. 🫤
    Die jasmijn had ik hier ook nog. De geur was inderdaad zeer doordringend en zwaar! Helemaal niet aangenaam!

    Proficiat met jullie vele wandeltochten!
    Groetjes!

    Like

    1. Het is een mooi seizoen voor de bloemen onderweg hè.

      Had je ‘m ook binnen staan, die jasmijn? Ik zie ‘m nu veel meer buiten overal.. maar daar ruik je ‘m ook goed! Ik zag er gisteren ook nog.. hadden mensen er heel veel naast elkaar aangeplant bij zo’n roosterschutting, om die te laten begroeien. Ik dacht ‘daar gaan jullie spijt van krijgen!’.. hahahaa!

      Like

      1. Ja, hij stond binnen en heel mijn huis stonk er naar. Hij heeft het niet overleefd en ik vond het niet erg! Het was een miskoop. 😄

        Like

  2. Het is toch een gezellige tocht geworden ook al is het hetzelfde dan nog zie je andere dingen elke keer. Ja zo een smalle weg is gevaarlijk als er geen 2 auto’s mekaar kunnen passeren, dan zit je toch altijd daar op te letten.

    Like

    1. t Was wel een héle andere Graafstroomtocht dan vorig jaar.. maar met een flink stuk van een andere tocht erbij hehe. En die weg, dat moesten ze maar liever niet meer doen, hoe mooi ook, je loopt daar echt niet veilig.

      Like

    1. Nog even en ik verbreek m’n scherpe record van 21 tochten van vorig jaar hehe! Maar in de zomer zijn er altijd minder tochten.. en we gaan nog op een lange vakantie later dit jaar, dus het wordt misschien nog krap. 😉

      Het is weer echt de tijd van de hortensia’s hè.. ik hou ervan. 🙂

      Geliked door 1 persoon

  3. De stemming zit er wel in bij de zussies en je nichtje.
    ‘The birds’ was toen best een spannende film.
    De bewoners houden wel van groen en bloei, aan Hortensia’s geen gebrek.
    Een bezoek aan de rommelmarkt is meestal wel gezellig.
    Weer eentje afgestreept. Hans

    @ het bouwen loopt hier ook vertraging op en de kosten stijgen ook.

    Like

    1. Bij mij ook wel hoor.. maar ik stond niet op de foto hahahaaa!

      Vroeger gingen we vaker naar een rommelmarkt.. mijn moeder was er gek op.. zij verzamelde van alles en kon dan op die markten haar slag slaan.. leuk uitje! 🙂

      Like

      1. Ik heb nog steeds snuisterijen in de kast staan die mijn moeder van de rommelmarkt heeft meegenomen.
        Ach het eet geen brood.

        Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
        Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

        Like

        1. Ik denk dat wij allemáál nog wel dingetjes van m’n moeder hebben staan.. maar niet de hele verzamelingen.. alleen m’n jongste zussie heeft er daar van, maar niet echt ‘on display’.. daar heeft ze nog geen ruimte voor. 😉

          Like

  4. Er zijn bij jou in de buurt toch nog wel redelijk veel georganiseerde wandeltochten. Het weer viel eigenlijk toch wel mee zo te zien. Wat hebben jullie dit jaar al veel tochten gedaan

    Like

    1. De ene week wel, dan kun je kiezen uit drie, vier tochten.. de week erná is er dan soms maar eentje (zoals kómend weekend).. en straks na de Nijmeegse Vierdaagse is er weken helemáál geen één meer. Maar we zijn lekker op dreef dit jaar ja. 🙂

      Like

Plaats een reactie