Toch niet voor niks..

Was dus met Jaxon in het Tweeheuvelenpark aan het wandelen, op een grijze ietwat mistige donderdag, 13 januari. En hoewel ík stond te genieten van het uitzicht over het water van een grote vijver waar een beukenbosje aan grenst..

.. zag ik ineens dat Jaxon het daar helemaal niet naar zijn zin had, zo tussen de bomen..

Nou ja.. het is zíjn uitlaatbeurt hè.. het moet voor hem ook wel een beetje leuk zijn dan.. al die bruggen zijn al behoorlijk indrukwekkend voor zijn angstige inborst.. hoef er niet nog aan toe te voegen! Dus na een laatste fotootje..

.. gingen we terug naar het pad en op weg naar één van de heuvels waar dit park naar genoemd is..

Moet eerlijk zeggen dat ik die twééde heuvel nog nooit heb kunnen vinden hehe.
Het gaat eerst langzaam, maar later best steil omhoog.

Langs dit pad en ook bovenop de heuvel zijn allemaal grote rotsblokken geplaatst.. best mooi, al heb ik ook nu nog steeds niet het idee dat ik in de bergen loop te wandelen daar hoor haha..

Het uitzicht terug naar waar we vandaan kwamen.. links in de verte is het beukenbosje. Die kraai op die steen bleef brutaal zitten hehe.

We daalden aan de andere kant meteen weer af en daar ontdekte ik wat vreemd uitziende bomen.. met een soort van wratten..

Hierna liepen we het park uit, op weg naar het kleine winkelcentrum hier vlakbij, waar ik bij de voordeeldrogist om een aanbieding ging.. die ze dus niet hadden..! Nou ja.. helemaal voor niks daarheen gegaan dus. Toen ik daarna langs de viskraam kwam, besloot ik lekker een broodje makreel te kopen.. was ik toch niet helemáál voor niks naar die winkels gegaan. En bovendien.. het was lunchtijd, dus ik had trek en een broodje makreel is lekker en gezond hehe.. mjammm..

Er zat meer dan genoeg op..!

Terug richting huis maar dan.. hierbij kwam ik nog wat dichter langs zo’n roze-bloeiende winterstruik die ik eerder ook al zag, de viburnum ‘Dawn’ is dat. Even later kwamen we weer langs de vijver met de gekortwiekte bomen, waar we die zondag ervóór met z’n drieën ook langs gewandeld waren, op weg naar die woonwijk met die nieuwe murals hè..

Tóén kwamen we vanaf de andere kant.

Er zijn hier altijd veel vogels, zowel op als bij het water. Er werd nu ook gevoerd door iemand met een kindje.. dus de meeuwen vlogen af en aan..

Verderop staat een prachtige grote vleugelnotenboom.. nu natuurlijk ook helemaal kaal. Daarachter was de rij lariksen, die langs de voormalige stinksloot staan, al te zien.. ik schreef daar vorige week al over..

Nog een terugblikje alvorens het pad aan die sloot in te slaan..

Snuffeldesnuffel.. heeft niks in de gaten hehe.

Ik zag wat geels schemeren tussen het gras.. het bleken allemaal kabouterdorpjes te zijn..

Altijd veel paddenstoeltjes hier bij de sloot.. ook op de boomstammen die ze als beschoeiing gebruikt hebben, al zag ik er daar nu niet veel op. In de herfst kan het hier echt prachtig zijn qua kleuren.. nu natuurlijk een stúk minder..

Nou.. dit waren mijn ‘mist’-foto’s.. echt veel mist was er niet te zien dus.. maar al met al was het toch een fijne wandeling hoor!

33 gedachten over “Toch niet voor niks..

1. Was de staart van Jaxon naar beneden om dat er tussen de bomen minder te snuffelen was?
    Gelukkig hier vanmiddag weer eens wat zon.
    Ik heb dat vaak als ik voor een aanbieding gaat dat ze het al niet meer hebben. Ze hebben dan soms er maar een paar stuks van gehad zegt het personeel.

1. Nee, hij was echt heel erg op z’n hoede.. dan snuffelt ie niet.
      Hier niks als grijs nog steeds.. balen.
      Ze hadden gewoon wel veel spullen, maar er waren bepaalde merken die volgens de advertentie 1+1 gratis waren. Maar op het schap hing dan een klein briefje, dat enkele artikelen van dat merk uitgesloten waren van de actie. Dus ik ging voor Oral-B opzettandenborsteltjes (voor op de elektrische tandenborstels hè.. die zijn duur, dus 1+1 gratis is dan een mooie aanbieding)… maar toen bleek dus in de winkel dat die borsteltjes per twee in de verpakking of per multipack uitgesloten waren. Nou.. die dingen gáán alleen maar per twee en per multipack.. dus die kon je dus niet zo goedkoop meenemen dan. Dat vond ik balen. Nu keek vriendlief van de week online bij die drogist en daar stonden ze gewoon wél ook bij de aanbiedingen.. dus dan zó maar besteld.
      Lid.l staat erom bekend dat ze maar enkele stuks per filiaal hebben van aanbiedingen.. daar ga ik al nooit meer op af. Kun je ook beter online kijken.

2. Erg ongezond weer die mist. Maar héél sfeervol om foto’s te maken. Ik heb er deze morgen ook een paar getrokken van de bomen in de omgeving. En het is precies of de mist beter uitkomt op beeld dan in de werkelijkheid.

1. Het was hier vandaag mistiger dan op dié dag, toen ik daar op wandel was met Jax.. maar ik hoopte voor deze week eigenlijk op wat meer zon. Is allemaal alweer anders, die voorspellingen.. jammer.

Geliked door 1 persoon

1. Nou, dank je.. vond zelf dat je de mist nauwelijks ziet, maar inderdaad.. een beetje nevelig is het toch wel op de foto’s.

1. Ik zie nog best veel zwammen.. maar wél meer elfenbankjes-achtige. Het is er vochtig genoeg voor hè, met die mist?
      Het smaakte goed hahaha!

1. Da’s bij alle honden wel hoor.. alleen die van Jax valt goed op. 🙂
      Niet te versmaden hè.. lekker en gezond dus.

1. Ja, maar de mist mist hahahha!
      Bij de viskraam buiten bij de Keizerswaard.. die kerel is vreselijk, maar z’n vis is uitstekend en niet duur.

3. Hoi Mizzke!
    Jaxon zijn staart is echt wel een humeurbarometer hé! Je kan er niet naast kijken als hij zich niet op zijn gemak voelt!
    Ik lust geen makreel, maar voor jou was het wel een bonus! 😀
    Groetjes!

1. Flinke staart hè.. en meestal fier rechtop.. wat voor een setter eigenlijk helemaal de goede stand niet is, maar dat interesseert me niet hoor! hahahaa!
      Lust jij ook al geen makreel? geen haring en geen makreel.. en daar zitten nogalliefst van die goede omega3-vetten in..! 😛

1. Hahahaha, nee, geen makreel en geen haring, maar wel heilbot en daar zitten ook van die goeie vetten in! 😜
        Groetjes!

1. Ja, weet niet wat het was.. er was zoals te zien is helemaal niks.. geen andere mensen of honden.. niet eens vogels op het water.

4. Ja, zo denk ik er ook over. Als Bentley laat blijken het niet zo prettig te vinden lopen we ergens anders heen. Al heeft hij dat niet zo heel erg vaak.
    Voor makreel zou ik het ook niet erg vinden om voor niets naar de voordeel drogist te lopen 🙂 Dat gaat er altijd in natuurlijk.

1. Dingen die niet echt noodzakelijk zijn sla je dan over hè.. maar bruggen kun je hier nauwelijks ontwijken.. die zijn er gewoon heel erg veel. Ben al blij dat ie die straten over de singels inmiddels niet meer echt als bruggen ziet.. in het begin vond ie die óók eng.. die hond ziet álles. hahahahaa!
      Lekker zo af en toe.. makreel is dan ook nog es één van de gezondere vissoorten hè.

5. Het heeft toch sfeer, dat beetje mist. En dat watertje geeft toch mooie foto’s, ook al vond Jaxon er niets aan.
    Heel irritant als iets in de aanbieding is en het is er niet.

1. Ja, vooral als je eigenlijk alleen maar dáárvoor helemaal die kant op loopt.. maar goed.. Jax moest toch uit hè.

6. Daarom is een hond blij met een baas die op verschillende plekken gaat wandelen.
    De mist is een mooie combinatie met de bomen.
    Heerlijk een broodje makreel, ik vind dat net als op een bolletje met kaas, wel op een wit bolletje hoort. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

1. Nou zeker, net als een wit bolletje kroket.
        @ de brief was natuurlijk toeval, vond het wel grappig.

7. Misschien waren er al veel mensen voor die aanbieding geweest en was alles al weg. Vaak moet je er snel bij zijn.
    Ja je loopt er misschien niet in de bergen maar het ziet er toch een redelijke heuvel uit vind ik.

1. Nee, het was zo’n aanbieding van alles van een bepaald merk 2 halen 1 betalen. Maar in de zaak zelf stond op het schap pas dat er tóch dingen uitgezonderd waren van de aanbieding.. en die moest ik juist hebben.
      Oh ja.. die heuvel is best hoog.. maar ik bedoelde eigenlijk die rotsblokken.. die liggen te netjes om het idee van ‘bergen’ te geven.